Menarik Di Dalam..

Sunday, May 1, 2011

DIA III


Dia..
Aku terus memerhati dia...
Kerana harapanku kepada dia terlalu tinggi...
Aku ingin dia bahagia...
Aku ingin dia gembira...

Dia...
Aku terus mendoakan dia...
Ku ingin dia mendapat petunjuk ilahi...
Ku ingin dia hidup dalam redha Tuhan Rabbi....
Ku ingin dia temui ketenangan yang hakiki...

Dia...
Tiap masa ku berdoa...
Tiap ketika tidak ku lupa...
Aku ingin dia bahagia..
Walau di mana dia berada...
Aku ingin dia dilindung...
Walaupun aku tak mampu melindung...

Kerana dia...
Insan yang masih tercari-cari arah diri..
Insan yang masih berada dalam teka-teki...
Insan yang kehilangan kata kunci...
Insan yang masih mencari sebuah erti...


Dia....
Carilah petunjuk itu wahai dia...
Kerana hidayah milik Dia..
Anugerah terindah dari Ilahi...
Buat intan terpilih yang mencari...
Buat insan yang disayangi..

Dia...
Hidup ini seketika cuma..
Hargailah apa yang ada...
Jangan disesali apa yang terjadi..
Teruslah belajar perbaiki diri...
Sebelum mengubah insan disisi...

IA,
30/04/2011 ..... 10.08 a.m

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...