Menarik Di Dalam..

Thursday, November 18, 2010

Eid Ul-Adha

Walaupun tajuk atasnya pasal raya haji, namun saya nak sentuh sikit je pasal raya haji..
Ermmm... Alhamdulillah... Banyak perkara yang saya pelajari pada raya kali ini..
Mungkin ini kali pertama saya beraya berjauhan daripada keluarga kot,
so hati mudahlah tersentuh... hehe..cam poyo je.. baca betul-betul ye.. poyo bukan toyol.. : p

yelah,... nama pun beraya di tempat orang, so takdelah sangat tempat yang saya nak ziarah..
jadi masa saya lagi banyak dihabiskan di bilik dengan laptop...
tangan pun apalagi... capai broadband dan terus online... hehehe
 macam2 website saya buka.. website yang baik je tau..
korang jangan nak pk yang bukan2..

banyak artikel dan video yang saya tengok..
ermmm...last sekali saya terbuka video AF6 minggu ke-8 lau x silap..
saya tengok masa Aisyah nyanyi lagu Syurga Ditelapak Kaki Ibu dan lagu Ayah..
pastu saya tengok plak Aznil nyanyi lagu Ayah dan Ibu... isk,isk,isk...
tersentuhnya hati ni xyah nak citerlah... mengenangkan mak yang kat kampung dan ayah yang dah lama pergi...

saya mula teringatkan pengorbanan ahli keluarga saya terutamanya mak ayah saya.
banyak jasa mereka kepada saya.. mak yang sentiasa bersama saya semasa saya sakit, semasa saya kecewa yang sangat2, masa saya gembira dan masa saya kesusahan,...
pendek dan panjang berkata, maklah yang selalu ada masa saya memerlukan.

teringat lak kat adik beradik yang sentiasa bersama saya semasa saya susah..
Abang yang kat Ampang yang selalu topup dan bagi duit kat saya saat2 saya kehabisan duit..
Kak Mira yang kat Damansara yang nyanyikan lagu Dunia Belum Berakhir di saat saya putus cinta..dan juga selalu bagi kata2 semangat untuk saya.. membantu saya untuk bangkit kembali menghadapi realiti...

Kak Za yang kat Sepang...yang selalu mendengar celoteh saya.. yang sentiasa memberikan duit poket setiap kali saya ke tempat keje.. kakak yang rajin menghantar makan tengahari semasa saya bekerja.
Pak Uda yang kat Tanjung Malim... adik yang selalu menolong saya di saat saya memerlukan... serta rajin menghantar saya ke hospital di saat gastrik membuat kunjungan rasmi......
Pak Usu yang kat kampung... si bongsu yang selalu cari gaduh dengan saya tetapi sentiasa setia menemani saya ke mana2..

Tak lupa kepada Abg Di... Abg yang memikul amanat arwah ayah... abg yg garang.. namun saya sedar... garangnya untuk membentuk adik-adik... supaya adik-adiknya menjadi anak yang taat kepada ibu bapa dan juga agama...seorang abg yg sanggup korbankan dirinya sendiri demi melihat adik-adiknya bahagia... Seorang abg yg sangat berjasa sehingga saya mampu melangkah kaki ke universiti...

saya sentiasa menyayangi kamu semua..terima kasih kerana sentiasa berada bersama saya...

Tanpa keluarga siapalah kita... walaupun kini kita semakin dewasa dan mampu berdiri sendiri, namun ada ketikanya kita memerlukan pertolongan daripada orang lain.. walaupun kita mempunyai rakan-rakan di sekeliling kita, namun hanya keluarga yang setia bersama... sebanyak manapun rakan-rakan kita menyayangi kita, namun tak setanding kasih sayang yang diberikan oleh ahli keluarga kita... hanya mereka yang akan kekal bersama kita... hargailah apa yang sedang kita miliki... sayangilah keluarga kita... kita takkan mampu membalas segala jasa mereka... renung2kanlah...

Di antara Family yg ada..kak za,kak mira,my mum n pak usu..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...