Menarik Di Dalam..

Saturday, January 22, 2011

Sabar...

sabar itu indah...
ku cuba menyabarkan diri supaya ketenangan itu tidak terusik..
namun sabarku punya batasnya....
aku cuba ikhlaskan diri...
namun hati semakin membenci...
ku pendam rasa geram..
ku simpan rasa meluat,,...

kekadang hati memberontak dalam diam...
meminta supaya amarah dilepaskan..
namun kerna sebuah persahabatan...
apa yang ku rasa tetap ku simpan...
aku pujuk hati yang memberontak...
aku simpan lara di hati...
kerana engkau seorang sahabat....
yang kekadang cuma mementingkan diri...

Ya Allah...
berikanlah aku kesabaran itu...
untuk menempuh minit-minit ini..
hilangkanlah amarah ini..
buangkanlah geram ini...
jadikanlah aku insan yang ikhlas...
memberi tanpa harapkan balas...
tenangkanlah hati yang terkadang resah...
ampunkan diriku yang penuh khilaf...


IA,
230111, 10.05 am..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...