Menarik Di Dalam..

Monday, January 31, 2011

Ujian Tuhan...

Aku bersyukur padaMu Tuhan...
Kerana mengizinkan satu kelegaan...
aku dihadiahkan satu keindahan...
namun kutahu ituujian...

jangan biarkan aku terleka dengan ujianMu itu..
jangan biarkan aku menjadi hamba yang lalai dan leka..
aku mensyukuri anugerah itu Ya Tuhan..
sebuah ketenangan dan juga kebahagiaan...namun.....
kadang-kadang aku bimbang,.... bimbang diri ini mudah hanyut...
mudah seronok dengan apa yang diberikan...
jadikanlah aku seorang hamba yang sentiasa mengingatiMu... disaat susah dan senangku...

bahagiakanlah orang sekelilingku...sebagaimana mereka membahagiakan aku... dan sebagaimana Engkau membahagiakan aku...
ujian ini hanya sedikit dariMu...biarkanlah aku melepasi ujian ini Ya Allah...
semoga rakan-rakanku jua mampu menghadapi ujian yang diberikan kepada mereka...

Amin... 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...